Monday, October 27, 2008

Happy Birthday To Paksu and Me

Hari ni besday paksu yg ke 23...dan esok birthday aku...dah 23 dah huhuhu...sedang meningkatkan kematangan dalam diri...skang ni nak siapkan bab 5 tesis...on progress...apa yg aku harapkan tahun ni mcm thn2 yg dulu, pastinya aku nak yg tbaik dlm hidup aku di dunia & akhirat...ion2 negatif dalam badan ni dihapuskan perlahan-lahan...

Umur makin meningkat, cabaran makin kuat...yg pntg kekuatan fizikal & mental untuk meneruskan hidup...Apa yg aku belajar daripada pengalaman yg aku lalui sepanjang 23 tahun ni dtambah pulak dgn blaja ilmu kaunseling, kita x semestinya dapat apa yg kita inginkan seratus peratus dalam hidup ini..kita nak org syg kita, ambil perhatian pd kita, layan kita dgn baik, ada di sisi kita di waktu kita susah, x semestinya kita akan dapat sume tu...kdg2 kita nakkan benda tu tapi bila kita betul2 memerlukannya sume tu hilang...

Apa yg pntg, apa yg kita berikn pd org lain bukan apa yg org beri pd kita...lakukan dgn ikhlas jgn hrpkan balasan drp org lain so kita xkan kecewa sgt...bila terluka pandai2la balut sendiri...jgn suruh org lain...sokongan org lain mmg perlu tp dlmn kita sendiri tu yg plg penting, kena betul2 kuat...klu rasa sedih kita ada tempat mengadu yg akan sentiasa mendengar kita, mengadulah pd Allah moga kita akan diberikan kekuatan.....

Sempena umur aku dah genap 23 tahun ni, aku mengharapkan agar umur ini akan sentiasa diberkati...moga aku akan berjaya & berbahagia di dunia & akhirat....emosiku akan semakin matang dan aku akan sentiasa bertindak bukan menggunakan perasaan semata-mata tetapi dengan akal yg rasional...ikhlaskn hatimu....



No comments: